„Martw się jak jest dobrze, bo jak będzie źle może być już za późno” mówią niektórzy. Uważam, że to całkiem trafna sentencja. Jak jest wszystko ok, to zwykle nie szuka się nowych rozwiązań. Po co coś zmieniać jak wszystko jako tako działa. Z marketingiem i sprzedażą jest podobnie. Teraz gdy wszyscy znaleźliśmy się w tak nieoczekiwanej sytuacji, zostaliśmy zmuszeni, by jednak parę rzeczy (a czasem wiele) przemyśleć w naszych firmach na nowo, przewartościować i nastawić się „plecami do wiatru”.
W związku z tym, że ruch w internecie w obrębie zachowań zakupowych klientów się zwiększył, jedni na tym skorzystali (sklepy internetowe, usługi online, itp.), inni stracili (jak branża odzieżowa czy sklepy stacjonarne). Każdy jednak w taki czy inny sposób stanął w obliczu konieczności zmiany, a niekiedy zbudowania od podstaw, swojej komunikacji z klientami w internecie.
Zawsze tym co przychodzi nam do głowy w pierwszej kolejności jeśli chodzi o działania marketingowe to zwiększenie nakładów na reklamę w internecie. To jednak miecz obosieczny, ponieważ większy ruch zakupowy w internecie, to większa ilość reklam. Większa ilość reklam, to większa na nią odporność ich odbiorców. Jak się zatem odróżnić i przebić w tym gąszczu reklam ze swoim komunikatem..
Taka Ewa Chodakowska na przykład wykorzystała uważam czas lockdown’u wyśmienicie. Przez pare miesięcy za darmo organizowała wspólne ćwiczenia online. Co tym zyskała? Ano kilkaset tysięcy (kilka milionów?) kobiet (i pewnie paru facetów😊) w swojej bazie odbiorców. To kilkaset tysięcy osób więcej, z którymi pocąc się wspólnie każdego dnia, absolutnie minimalnym kosztem, dała się lepiej poznać i zbudowała trwałe relacje, które w ogromnej części zakończą się w przyszłości zakupem któregoś z jej produktów i tych fizycznych i wirtualnych. Jak to skomentuję?:
DOSKONAŁY CONTENT MARKETING VIDEO W JEGO NAJLEPSZEJ POSTACI!!!
Jej odbiorcy dostali konkretną wartość, dostali ją za darmo (sic!). Zbudowano trwałe relacje między marką a odbiorcą, a efekt: wzrost sprzedaży w roku pandemicznym. Kurtyna!
Obecna sytuacja – co oczywiste – nie tylko wykastrowała wszelkiego typu event’y promocyjne jak targi czy konferencje. W dużym stopniu również ograniczyła codzienne spotkania handlowe. Jaka zatem może być lepsza i bardziej wielowymiarowa forma pokazania siebie, swoich produktów czy usług, ale i budowania relacji z klientami w obecnej sytuacji niż forma video właśnie.
Wiele firm jest w pandemii całkowicie zamkniętych, albo pozostają niby otwarte, ale mają niezwykle ograniczone możliwości działania. To sytuacja nie do pozazdroszczenia, ale można starać się ten czas jakoś wykorzystać, niejako zamienić ten czas przestoju w inwestycje, która przyniesie profity w przyszłości. Jak❓
Pokaż się swoim potencjalnym i dotychczasowym klientom, daj się poznać lepiej, pokaż się jako ekspert, zbuduj relację i podtrzymać kontakt. Będzie Ci potrzebny jak wszystko wróci do normy, a może i nawet w obecnej sytuacji klienci zechcą Ci pomóc dokonując zakupu. Brzmi jak w bajce? To nic nadzwyczajnego i niespotykanego. To najzwyklejszy efekt wzajemności, który występuje w relacjach międzyludzkich. Jednak aby efekt wzajemności nastąpił musisz najpierw coś dać, by potem wziąć. Zatem co możesz dać swoim odbiorcom publikując treści video?
Pomysłów na firmowe video jest tak wiele, że jedynie zasygnalizuje kilka z nich podając przykłady poszczególnych branż:
JESTEŚ RESTAURATOREM
Nagraj warsztaty kulinarne. Twoi odbiorcy zobaczą jak podchodzisz do doboru surowców, do higieny pracy, dowiedzą się czym się kierujesz tworząc nowe smaki, poznają Cie lepiej. Jak myślisz którą restaurację odwiedzą kiedy to wszystko się skończy..😉
JESTEŚ PRAWNIKIEM
Nagraj serię darmowych porad wyjaśniających kwestię pozyskania finansowania z „tarcz finansowych”. Pomożesz tym samym swoim obecnym i przyszłym klientom, zaistniejesz w ich świadomości. Odbiorcy będą pamiętać, że wsparłeś ich w trudnej sytuacji.
PROWADZISZ SALON KOSMETYCZNY
Nagraj serię filmów objaśniających poszczególne zabiegi w Twoim salonie. Takie filmy wykonasz raz, a będą pracować na Ciebie każdego dnia w przyszłości. Takie filmy wykorzystasz na stronie internetowej zamiast długiego opisu, skierujesz do niego swoje klientki kiedy będą dopytywały o szczegóły, wykorzystasz je również w codziennej komunikacji na social media’ch, a może i ściągniesz ruch na swoją stronę przez swoje treści zamieszczone na YouTube.
Zobacz przykładowy film w naszej realizacji:
Przy tego typu działaniach jakim jest content marketingu video ważne jest to, że nie tylko są świetną formą bieżącej komunikacji z klientami i budowaniem z nimi relacji. Należy również pamiętać, że każda firmowa treść video utworzona i opublikowana dziś w internecie niejako „odkłada się” w przestrzeni internetu, indeksuje się przez google czy youtube i staje się twoim „wirtualnym sprzedawcą” zwiększając prawdopodobieństwo odnalezienia w przestrzeni internetu Ciebie, Twojej firmy i produktów i usług, które dostarczasz
Grzegorz Jaszkiewicz
KomunikacjaFirmy.PL
2021 © iProduktywnie Grzegorz Jaszkiewicz. All rights reserved.
Potrzebujemy kilku podstawowych
danych aby móc się z Tobą skontaktować